luni, 10 decembrie 2012

Moartea face parte din viață

DACĂ ȘI-AR AMINTI... 
LUMEA AR FI MULT MAI BUNĂ

„Moartea este un fenomen simplu în natură. Doar oamenii îl fac înspăimântător.”
- Marin Preda

 
Viaţa mea e devenit un dezastru, lucru evident și „normal”, din păcate printre o persoană cu dizabilități de la noi. Dar nu asta e cel mai grav. Adevărata problemă este că sunt conştient... că sunt atât de puţin dotat pentru a trăi, încât poate e mai bine să mă realizez prin moarte. Am fără îndoială mai multe aptitudini să fiu mort decât viu. Să termin cu viaţa asta care ne dă atât de puţin şi ne ia atât de mult. Teoria mea... teoria mea este că e mai bine să mori câtă vreme nu ţi-a luat viaţa totul, să ajungi acolo complet golit, ca bătrânii ăştia acriţi şi nefericiţi.

Punctul nostru comun este că viaţa nu ne satisface şi că vrem să terminăm cu ea, atâta tot.

Mai bine să mori în picioare decât să trăiești în brânci cu o viață ruinată. „Moartea este mai ușoară decât o viață ruinată, ne spune Aeschylus; mai bine să nu te fi născut niciodată decât să trăiești așa.”

Îmbufnându-ne punem între noi tăcerea; nevorbind, punem între noi moartea! Ne place nouă asta sau nu - moartea face parte din viață, „...este un fenomen simplu în natură. Doar oamenii îl fac înspăimântător.” - ne explică, Cel mai iubit dintre pământeni. De ce e frică muritorului atât de moarte? Cred, pentru că nu își poate imagina non-existența și ce va fi după.

Dezamăgit de lumea în care am ajuns să trăim, mă preocupă și pe mine trecerea în lumea de dincolo. Cred, dacă omul și-ar aminti măcar pentru un sfert de minut pe zi că nu este decât doar un călător-trecător pe acest pământ și poate sfârși mai rău decât oricare dintre noi, persoanele cu dizabilități.
Atunci lumea ar fi mult mai bună. Puteți gândi și la asta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumesc pentru timpul acordat ....